Notes for u:
Assalamualaikum & hello. Please be friendly. No harsh words !

3.11.10

WEALTH

salam, okay mungkin tajuk entry kali ini agak membingungkan. tp ni lah yg terbuku di hati jiwa raga saya sekian lama. yg sering bermain di hati saya. yg berjaya menduduki carta kebingungan saya semenjak dua menjak ni. iya dong, tentang KEKAYAAN ni. agak2 korang lah kn, mna satu yg korang semua pilih? okay berikut, adalah pilihan antara dua;

1.dilahirkan dari keluarga yang kaya raya
2.kekayaan dimiliki dari usaha sendiri

ha, bg saya lah kn, sy lebih memilih pilihan yg nombor dua. ye, nk taw knp? sbb, yg nombor satu tu, yang mewarisi kekayaan family tu, mungkin tiada uasaha. dan lebih kpd spoil kid. ewww, bole bayangkn tk kalau laki spoil? duhh *sigh sgt tk suka. sbb manjee sgt. dan hanya menjadi parasit kepada kekayaan ibu bapa nya. ha sgt tidak setuju. tp, mgkin ada advantages kot. sbb, dorang tk perlu susa payah cr duet. sbb mmg dh kaya raya. so dorang bole suka suki blanja duet tanpa risau esok nk guna utk bl mknan ke, nk bl bnda yg penting2 lah kn. so, duet kwa atas angin. ha, mst sgt seronok kn kalau sy ada bf camtu? bole tiap2 hr order designer clothes, bags and so forth. senang2 je nk dpt blackberry. hrni minta, tup tup 10 saat kemudian dh bole dpt.

lg seronok kn kawan2, kalau laki tu tkya pk kn kesusahan nk smpan duet utk kawen. yea lah kn, mcm kalau dh kaya bole bg fiancée dia duet hantaran yg bernimbun. sgt seronok lah kn. esok je saya dh bole kawen. sbb laki idaman saya tu, dh ada duet. hish, tp tk bpa seronok lah. wtpe nk bangga dgn org yg berharta tanpa titik peluh dorang sndr? haishh, ntah kalau tiba esok harta kna sita ke declare bankrupt ke en, tang tang tu jugak awak jd papa kedana. siapa yg susa. dh lah spoil, tktaw nk wt kja pulak tu. merempat lah awk.

tp bukan nk ckp bnda buruk je. mgkin ada yg bagus. mgkin tk semua org yang dilahirkan kaya, dimanja. ada juga mereka yang dididik untuk usaha kn. seperti kata pepatah Atiqah Ishak, 'usaha tangga kejayaan' eceh eceh, ntah bila masa lah saya cipta sndr pepatah ni. kalau A. Samad Said taw saya pndai2 iklan kn diri, mst kna saman kot? dh lah miskin, jenuh pulak lah nk bayar saman. *dush dush nyah kau qtq. minta2 lah tk kna saman. hahaha

so konklusi, penutupnya saya bukan lah membenci. cuma saya tk suka kalau lelaki tu seorang yang kaya semula jadi. eceh eceh tp betul kn? nnt dia tk usaha pun. dan dorang tkd pun nk menghargai duet tu. sbb bukan dr titik peluh dorang. betul tk? cuba bayangkn kalau orang yang kaya sbb usaha sndr. kalau dorang jatuh pun, dorang akan bangun semula. sbb dh biasa dgn perit payah yang dorang hadapi sebelum dorang jd kaya. dh biasa dgn asam garam kehidupan. dan lagi pula, saya rasa laki yg cani, lebih perkasa gitu. awww bukankah dorang lebih berdikari. ye, berdiri di atas kaki sendiri.

oh yah, disebabkan ini belog saya, hak saya lah nk ckp apa pun kn. no heart feelings, no offend. pelik tp mcm benar kn? betul, laki yang manje ni, kebanyakannya tkd usaha. dorang lebih kepada bergantung sahaja. haihh, tp saya ni bukan lah siapa2 nk menghukum orang. tp seronok jgk walau apapun menjalin hubungan dengan laki kaya ni. seronok je boleh bercuti tanpa ada perasaan kerisauan kn. yea lah, kalau laki miskin ni, nk pg genting pun kna b'budget2. kna simpan duet, nnt nk kwen kna byar hantaran saya 13k. hahaha seronok seronok. senanye nk letak lebih lg. tp disebabkan bakal suami sy ni, org miskin, sy pun bertolenrasi lah kn. haha thats all fr now. au revoir. dadaaa

No comments: